ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) Virágh Benedek egyéni vállalkozó(atovábbiakban: Szolgáltató)és a Facialight.hu weboldalonkeresztül elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit határozza meg. A Szolgáltató és az Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek.
Az ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan szolgáltatásra és szerződéskötésre, amelyet a Szolgáltató a Facialight.hu webáruházon keresztül nyújt, függetlenül attól, hogy annak teljesítése Magyarország területén vagy külföldön történik-e.
Az ÁSZF az alábbi jogszabályok figyelembevételével készült:
• 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről;
• 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról és az
információs társadalommal összefüggő szolgáltatásokról (Elkertv.);
• 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;
• 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;
• Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 Általános Adatvédelmi Rendelete (GDPR).
1. § CÉGADATOK
1.1. A Szolgáltató adatai:
• Név: Virágh Benedek egyéni vállalkozó
• Székhely és levelezési cím: 4032 Debrecen, Károli Gáspár utca 150/a
• Vállalkozói tevékenység megkezdése: 2022. december 10.
• Nyilvántartási szám: 57792792 (egyéni vállalkozói nyilvántartásba vételi szám)
• Adószám: 59744393-1-29
• Kapcsolattartás:
– Telefon: +36 30 236 4612
– E-mail: info@facialight.hu
• Weboldal: https://facialight.hu
1.2. Az ÁSZF hatálya
Jelen ÁSZF valamennyi olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra vonatkozik, amelyet a Facialight.hu weboldalon elérhető webáruházon keresztül vehet igénybe az Ügyfél, függetlenül attól, hogy a megrendelés teljesítése belföldről vagy külföldről történik-e. Az ÁSZF folyamatosan elérhető és letölthető formában megtalálható a weboldalon.
1.3. A szerződés létrejötte
A szerződés a Szolgáltató által elektronikus úton megküldött visszaigazolással jön létre. A visszaigazolás hiánya esetén a szerződés nem tekinthető létrejöttnek. A Szolgáltató a szerződés tartalmát elektronikus úton iktatja, archiválja, és kérésre az Ügyfél rendelkezésére bocsátja, a szerződés létrejöttét követő 5 évig.
1.4. Az ÁSZF módosítása
A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy az ÁSZF rendelkezéseit egyoldalúan módosítsa. A módosításról a Szolgáltató köteles az Ügyfeleket a weboldalon legalább 14 nappal a módosítás hatálybalépését megelőzően tájékoztatni. A weboldal további használata a módosított feltételek elfogadását jelenti.
1.5. A szerződés nyelve és formája
A Szolgáltató és az Ügyfél közötti szerződés magyar nyelven jön létre, elektronikus úton megkötött írásbeli szerződésnek minősül. A Szolgáltató elektronikusan archiválja a szerződést, amely 5 évig elérhető az Ügyfél kérésére.
1.6. Irányadó jog
A jelen ÁSZF-re és az alapján kötött szerződésekre a magyar jog az irányadó, különösen a Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. törvény) rendelkezései.
21.7. Magatartási kódex
A Szolgáltató nem alkalmaz külön magatartási kódexet. Ugyanakkor vállalja, hogy minden esetben tisztességesen, jóhiszeműen, a fogyasztók érdekeit szem előtt tartva végzi tevékenységét, és tartózkodik minden megtévesztő vagy etikátlan piaci magatartástól.
1.8. Értesítések és kapcsolattartás
A Felek hivatalos kommunikációja elektronikus levélben történik. Az Ügyfél köteles pontosan megadni és naprakészen tartani e-mail és postai elérhetőségét. Az értesítések kézbesítettnek minősülnek, ha azok sikeresen elküldésre kerültek.
1.9. Az ÁSZF elfogadása
Az Ügyfél a megrendelés leadásával kijelenti, hogy az ÁSZF-et teljes terjedelmében megismerte, megértette, és elfogadja.
1.10. Egyéb rendelkezések
Ha az ÁSZF bármely rendelkezése érvénytelenné válik, az nem érinti a többi rendelkezés érvényességét. A. Felek kötelesek az érvénytelen rendelkezést olyan érvényes rendelkezéssel helyettesíteni, amely tartalmában legközelebb áll az eredetihez.
1.11. Hatálybalépés
Jelen ÁSZF2025. március 1-én esett át formai és rendeleti megfelelési ellenőrzésen, melynek keretein belül benne módosítás nem történt. Az ÁSZF ezért hatályos, és visszavonásig érvényes.
2. § FOGALOMMEGHATÁROZÁSOK
2.1. Szolgáltató
Virágh Benedek egyéni vállalkozó, a Facialight.hu weboldalon elérhető webáruház üzemeltetője, aki saját nevében és javára értékesíti a weboldalon található termékeket és szolgáltatásokat.
2.2. Ügyfél
Minden olyan természetes vagy jogi személy, aki a Facialight.hu weboldalon keresztül terméket vagy szolgáltatást rendel, vagy egyéb szolgáltatásokat vesz igénybe.
2.3. Fogyasztó
Az a természetes személy, aki a webáruházban vásárlását kizárólag személyes felhasználásra végzi, és nem üzleti, kereskedelmi vagy szakmai célok érdekében jár el.
2.4. Fogyasztói szerződés
Az Ügyfél és a Szolgáltató között létrejövő olyan szerződés, amelynek tárgya a webáruházban értékesített termékek és szolgáltatások megvásárlása, ha azt az Ügyfél fogyasztói minőségében köti meg.
2.5. Elektronikus kereskedelmi szolgáltatás
Minden olyan szolgáltatás, amelyet a Facialight.hu weboldalon keresztül lehet igénybe venni, ideértve a termékek értékesítését, információk megosztását, és az elektronikus úton történő szerződéskötést.
2.6. Távollévők között kötött szerződés
Olyan szerződés, amelyet a Szolgáltató és az Ügyfél közvetlen, fizikai jelenléte nélkül, kizárólag elektronikus úton, távközlési eszközök igénybevételével kötnek.
2.7. Termék
Minden olyan birtokba vehető ingóság, amely a Facialight.hu weboldalon megvásárolható, ideértve a kozmetikai készülékeket, kiegészítőket és egyéb termékeket.
2.8. Megrendelés
Az Ügyfél által a weboldalon elektronikus úton leadott vásárlási szándék, amely a jelen ÁSZF feltételei szerint vételi ajánlatnak minősül.
2.9. Felhasználói fiók
A weboldalon történő regisztrációval létrehozott egyedi azonosító, amely lehetővé teszi az Ügyfél számára a korábbi vásárlások megtekintését, gyorsabb rendelést és egyes szolgáltatások igénybevételét.
2.10. Fizetési szolgáltató
Az a Szolgáltatóval szerződéses kapcsolatban álló harmadik fél, aki biztosítja az elektronikus fizetési módok (például bankkártyás fizetés, átutalás stb.) biztonságos lebonyolítását.
2.11. Futárszolgálat
A Szolgáltató által szerződött harmadik fél, amely felelős a megrendelt termékek biztonságos kiszállításáért az Ügyfél által megadott címre.
2.12. Személyes adat
Minden olyan adat vagy információ, amely alapján az Ügyfél közvetlenül vagy közvetve azonosítható (például név, lakcím, telefonszám, e-mail cím), melynek kezelését a GDPR és az Adatkezelési Tájékoztató szabályozza.
2.13. Cookie-k
A weboldal által a felhasználó eszközén elhelyezett kisméretű adatfájl, amely javítja a böngészési élményt, illetve marketing, statisztikai és funkcionalitási célokat szolgál. A cookie-k használatáról az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezik.
2.14. Árak
A weboldalon feltüntetett árak bruttó árak, amelyek az általános forgalmi adót (ÁFA) tartalmazzák, de nem tartalmazzák a szállítás költségét, amely külön kerül feltüntetésre.
2.15. Írásban történő kommunikáció
Minden, a Felek között írásban (postai vagy elektronikus úton, e-mail formájában) folytatott kommunikáció, amelynek elküldését és fogadását hitelt érdemlően igazolni lehet.
2.16. Szerződéses kötelezettség
A Szolgáltató és az Ügyfél közötti megállapodás, amely az ÁSZF-ben foglalt feltételek alapján jön létre. A szerződés megszegése esetén a Felek a jelen ÁSZF-ben és a vonatkozó jogszabályokban meghatározott jogorvoslati lehetőségekkel élhetnek.
2.17. Adatvédelmi incidens
Olyan esemény, amely során a személyes adatok jogosulatlan kezekbe kerülhetnek, elveszhetnek vagy módosulhatnak. Az incidensek kezelésének részleteit az Adatkezelési Tájékoztató szabályozza.
2.18. Elállási jog
Az Ügyfél törvényben biztosított joga, amely alapján jogosult a termék átvételétől számított 30 napon belül indokolás nélkül elállni a vásárlástól.
2.19. Hírlevél
Olyan elektronikus kommunikáció, amelyet a Szolgáltató küld az Ügyfélnek, marketingcélú tájékoztatás céljából. A hírlevélre történő feliratkozás önkéntes, és bármikor visszavonható.
2.20. Egyéb fogalmak
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott fogalmak értelmezésére a vonatkozó magyar jogszabályok rendelkezései az irányadók.
3. § A MEGRENDELÉS MENETE
3.1. Termékkiválasztás
Az Ügyfél a Facialight.hu weboldalon elérhető termékek közül választhatja ki a vásárolni kívánt árucikkeket. A kiválasztott termékeket a termékoldalon található „Kosárba teszem” vagy azzal egyenértékű feliratú gomb megnyomásával helyezheti el virtuális kosarában. A kosár tartalmát a megrendelés véglegesítéséig szabadon ellenőrizheti, módosíthatja, valamint törölheti.
3.2. Megrendelés leadásának folyamata
Az Ügyfél a megrendelést kizárólag elektronikus úton adhatja le, a következő lépések pontos betartásával:
• Kosár tartalmának ellenőrzése (termék megnevezése, mennyiség, bruttó ár, végösszeg, szállítási költség ellenőrzése).
• Szállítási és fizetési mód kiválasztása.
• Pontos adatok megadása (teljes név, szállítási és számlázási cím, telefonszám, emailcím).
• Az adatok ellenőrzése, szükség esetén módosítása vagy javítása.
• Az Általános Szerződési Feltételek és az Adatkezelési Tájékoztató elolvasása, értelmezése és azok elfogadása az erre vonatkozó jelölőnégyzet kiválasztásával.
• A megrendelés véglegesítése és elküldése a „Megrendelés véglegesítése” vagy hasonló tartalmú gombbal.
Az Ügyfél köteles valós, pontos és teljes körű adatokat szolgáltatni. Az Ügyfél a megrendelés elküldésével kijelenti, hogy az ÁSZF-et, valamint az Adatkezelési Tájékoztatót megismerte, megértette és elfogadta.
3.3. Visszaigazolás és szerződés létrejötte
A Szolgáltató az Ügyfél megrendelésének beérkezését követően automatikus elektronikus visszaigazolást küld az Ügyfél által megadott email címre, amely tartalmazza:
• a rendelési azonosítót,
• a megrendelt termékek pontos nevét, mennyiségét,
• a termékek bruttó árát, a végösszeget és a szállítási díjat,
• a választott fizetési és szállítási módot,
• a Szolgáltató elérhetőségeit.
Amennyiben az Ügyfél 48 órán belül nem kap visszaigazolást, úgy megszűnik az Ügyfél szerződéskötési kötelezettsége. Az Ügyfél köteles ilyen esetben haladéktalanul értesíteni a Szolgáltatót a probléma tisztázása érdekében.
A szerződés érvényesen akkor jön létre, amikor a Szolgáltatóvisszaigazolása az Ügyfél számára hozzáférhetővé válik (megérkezik az email-fiókjába).
3.3. Visszaigazolás és szerződés létrejötte
3.4. A szerződés iktatása
A Szolgáltató az elektronikus szerződést (megrendelést és visszaigazolást) elektronikus formában tárolja, iktatja, és azt a megrendelést követő 5 évig köteles megőrizni. Az Ügyfél ezen időszakon belül kérheti a szerződés tartalmának megismerését.
3.5. Adatbeviteli hibák javítása
Az Ügyfélnek a rendelés elküldése előtt folyamatos lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a weboldalon. Amennyiben a rendelés elküldését követően az Ügyfél bármilyen adatbeviteli hibát észlel, úgy köteles azt haladéktalanul jelezni a Szolgáltatónak az alábbi elérhetőségeken:
• Email: info@facialight.hu
• Telefon: +36 30 236 4612
A Szolgáltató kizárja felelősségét minden olyan kár eseményért, amely az Ügyfél által pontatlanul megadott adatok következtében merül fel.
3.6. Fizetési módok
A Szolgáltató az alábbi fizetési módokat biztosítja az Ügyfél számára:
• Banki átutalás: A vételár előzetes utalása a Szolgáltatóáltal emailben megadott bankszámlára.
• Online bankkártyás fizetés: Biztonságos fizetési szolgáltatón keresztül bankkártyával történő fizetés.
• Utánvétes fizetés: A vételár készpénzben vagy bankkártyával történő kiegyenlítése a futárszolgálat munkatársánál, a termék átvételekor.
3.7. Megrendelés módosítása, törlése
Az Ügyféla rendelést annak visszaigazolásáig következmények nélkül, szabadon módosíthatja vagy visszavonhatja. A visszaigazolás után történő módosítás vagy törlés kizárólag a Szolgáltatóval való előzetes egyeztetés alapján lehetséges, melyet az Ügyfél haladéktalanul köteles jelezni az alábbi elérhetőségeken:
• Email: info@facialight.hu
• Telefon: +36 30 236 4612
3.8. Szállítási módok és költségek
Az Ügyfél a rendelés leadásakor az alábbi szállítási lehetőségek közül választhat:
• Házhoz szállítás: Futárszolgálattal történő kiszállítás az Ügyfél által megadott címre.
• Csomagpontos átvétel: Az Ügyfél által kiválasztott, weboldalon feltüntetett átvételi pontokon.
A szállítási díjak a rendelési folyamat során egyértelműen feltüntetésre kerülnek. Az ingyenes szállítás feltételeit a Szolgáltató a weboldalon külön részletezi.
3.9. Készlethiány
Amennyiben a megrendelt termék készlethiány miatt nem áll rendelkezésre, a Szolgáltató erről köteles az Ügyfelet haladéktalanul értesíteni. Az Ügyfél ebben az esetben jogosult a szerződéstől írásban elállni. Elállás esetén a Szolgáltató a vételárat, illetve az esetlegesen már megfizetett szállítási díjat az Ügyfél részére az elállási nyilatkozat beérkezésétől számított legfeljebb 14 napon belül visszatéríti. A visszatérítéssel kapcsolatban bővebb információ a 6.11. pontban érhető el.
3.10. Egyéb rendelkezések
A Szolgáltató jogosult jelen fejezet rendelkezéseit egyoldalúan módosítani. A módosítás a weboldalon történő közzététellel lép hatályba. Az Ügyfél köteles a weboldalon közzétett módosításokat figyelemmel követni, és a weboldal további használatával elfogadja azokat.
4. § ELÁLLÁSI JOG ÉS ANNAK GYAKORLÁSA
4.1. Az elállási jog időtartama
Az Ügyfél jogosult a Facialight.hu webáruházból megrendelt termék átvételétől számított 30 napon belül indokolás nélkül elállni a szerződéstől. Az elállási határidő attól a naptól kezdődik, amikor az Ügyfél vagy az általa kijelölt, fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket ténylegesen birtokba veszi.
4.2. Az elállási jog gyakorlása
Az Ügyfél az elállási jogát írásban, egyértelmű nyilatkozat formájában gyakorolhatja. Az elállási nyilatkozat elküldhető az alábbi módokon:
• Elektronikus levél útján: info@facialight.hu
• Postai levél formájában a Szolgáltató székhelyére: 4032 Debrecen, Károli Gáspár utca 150/a
4.3. Termék visszaküldése, visszaküldés költségei
Az elállási nyilatkozat időben megtettnek minősül, ha azt az Ügyféla határidő lejárta előtt elküldi.
Az elállási nyilatkozat kötelező tartalmi elemei:
• Ügyfél neve és pontos címe;
• Rendelési azonosító száma;
• A termék(ek) megnevezése;
• Az Ügyfél egyértelmű nyilatkozata az elállási szándékáról;
• Dátum, és postai levél esetén az Ügyfél aláírása.
A Szolgáltató az Ügyfelek részére opcionálisan használható elállási nyilatkozatmintát tesz elérhetővé a weboldalon.
4.3. Termék visszaküldése, visszaküldés költségei
Az Ügyfél köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozat Szolgáltató részére történő elküldését követő 30 napon belül visszaküldeni vagy személyesen átadni a Szolgáltató részére. A visszaküldés közvetlen költségei az Ügyfelet terhelik, kivéve, ha a Szolgáltató kifejezetten vállalta azok megtérítését. Utánvéttel küldött termékeket a Szolgáltató nem vesz át.
A visszaküldés pontos címe:
4032 Debrecen, Károli Gáspár utca 150/a
A termék visszaküldésével kapcsolatos minden további részletről (csomagolás, futárszolgálat választása, címzés módja) a Szolgáltató külön tájékoztatást nyújt az elállási nyilatkozat beérkezését követő 48 órán belül.
4.4. Visszatérítési kötelezettség
Az elállási jogszabályszerű gyakorlása esetén a Szolgáltató köteles visszatéríteni az Ügyfél által kifizetett vételárat, beleértve az eredeti szállítási költségeket is. A visszatérítésre haladéktalanul, de legkésőbb a visszaküldött termék átvételétől számított 14 napon belül sor kerül. A visszatérítés ugyanazon fizetési mód alkalmazásával történik, amelyet az Ügyfél eredetileg igénybe vett, kivéve, ha az Ügyfél ettől eltérő fizetési módot kér és ehhez hozzájárulását adja.
A Szolgáltató jogosult visszatartani a visszatérítés összegét mindaddig, amíg a terméket vissza nem kapja, vagy az Ügyfél hitelt érdemlően nem igazolja, hogy a terméket visszaküldte.
4.5. Az Ügyfél felelőssége a termék állapotáért
Az Ügyfél köteles a terméket kizárólag olyan mértékben használni, amely annak jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges. Ha az Ügyfél a terméket ennél intenzívebben használja, az ebből eredő értékcsökkenést köteles megtéríteni. A Szolgáltató jogosult ezt az értékcsökkenést a visszatérítendő vételárból levonni, és erről előzetesen írásban tájékoztatja az Ügyfelet.
4.3. Termék visszaküldése, visszaküldés költségei
4.6. Kivételek az elállási jog gyakorlása alól
Az Ügyfél nem gyakorolhatja az elállási jogát különösen az alábbi termékek esetén:
• Egészségvédelmi vagy higiéniai okokból zárt csomagolású termékek, ha a csomagolást az Ügyfél felbontotta;
• Gyorsan romló, vagy rövid lejáratú termékek;
• Egyedi megrendelés alapján készült, személyre szabott termékek;
• Nem tárgyi adathordozón átadott digitális tartalom esetében, amennyiben a teljesítés az Ügyfél kifejezett hozzájárulásával már megkezdődött;
• Hang- vagy képfelvételek, illetve számítógépes szoftverek esetén, ha az Ügyfél a csomagolást felbontotta.
4.7. Az elállási joggal való visszaélés kizárása
A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy megtagadja az elállási jog elfogadását,
ha az Ügyfél ezen jogával visszaélésszerűen él, különösen, ha rendszeresen, ismételten indokolatlanul nagy mennyiségű terméket rendel és küld vissza.
4.8. Elállás szolgáltatások esetében
Az Ügyfél az igénybevett szolgáltatás esetében jogosult az elállási jogát gyakorolni a szerződéskötéstől számított 30 napon belül, feltéve, hogy a szolgáltatás teljesítése még nem kezdődött meg. Az Ügyfél a szolgáltatás teljesítésének megkezdése esetén kifejezetten tudomásul veszi, hogy elveszíti az elállási jogát.
4.9. Tájékoztatási kötelezettség
A Szolgáltató köteles a weboldalán és jelen ÁSZF-ben is részletesen és egyértelműen tájékoztatni az Ügyfeleket az elállási jog gyakorlásának módjáról, feltételeiről és következményeiről. Az Ügyfél kijelenti, hogy e tájékoztatást a szerződéskötést megelőzően megkapta, azt megértette és elfogadta.
4.10. Egyéb rendelkezések
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet, valamint a vonatkozó magyar jogszabályok rendelkezései irányadók.
5. §KELLÉKSZAVATOSSÁG,TERMÉKSZAVATOSSÁG ÉS JÓTÁLLÁS
5.1. Kellékszavatosság
5.1.1. A kellékszavatosság fogalma
Az Ügyfél a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján kellékszavatossági igényt támaszthat. Hibás teljesítménynek minősül különösen, ha a termék az átadás pillanatában nem felel meg a jogszabályban vagy a szerződésben rögzített tulajdonságoknak, illetve minőségi követelményeknek.
5.1.2. Az Ügyfél kellékszavatossági jogai
Hibás teljesítés esetén az Ügyfél jogosult:
• elsősorban a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérni, kivéve, ha ezek közül valamelyik lehetetlen, vagy ha aránytalan többletköltséggel járna a Szolgáltató számára.
• ha a Szolgáltató nem vállalja, vagy ésszerű időn belül nem tudja elvégezni a javítást vagy a cserét, az Ügyfél jogosult árleszállítást kérni, vagy elállhat a szerződéstől.
5.1.3. Kellékszavatosság időtartama és érvényesítése
Az Ügyfél a hiba felfedezését követően késedelem nélkül, de legkésőbb két hónapon belül köteles azt a Szolgáltatónak jelezni. A teljesítéstől számított két év elteltével a kellékszavatossági jog elévül. Ha a hiba a teljesítést követő hat hónapon belül jelentkezik, vélelmezni kell, hogy az már a teljesítés időpontjában is fennállt, kivéve, ha ez a vélelem a termék természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
5.2. Termékszavatosság
5.2.1. A termékszavatosság fogalma
Az Ügyfél a termék hibája esetén választása szerint termékszavatossági igényt is érvényesíthet közvetlenül a termék gyártójával vagy a Szolgáltatóval szemben, a termék átvételétől számított két éven belül.
5.2.2. Termékszavatossági igények köre és kizáró okok
Az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését igényelheti termékszavatosság címén. A gyártó, illetve a Szolgáltató mentesül e kötelezettség alól, amennyiben bizonyítja, hogy:
• a hiba a termék forgalomba hozatalakor nem volt meg;
• a hiba a forgalomba hozatal időpontjában a tudomány és technika állása szerint nem volt felismerhető.
115.3. Jótállás (Garancia)
Az Ügyfél nem érvényesíthet egyszerre ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt párhuzamosan. A termékszavatossági igény sikeres érvényesítése esetén azonban az Ügyfél további igényeit a kicserélt vagy javított termékkel kapcsolatban újra érvényesítheti.
5.3. Jótállás (Garancia)
5.3.1. A jótállás fogalma és terjedelme
A Szolgáltató bizonyos termékekre jogszabályon alapuló kötelező, illetve önkéntesen vállalt jótállást (garanciát) biztosít. A jótállás keretében a Szolgáltató vállalja a termék ingyenes javítását vagy cseréjét a jótállási idő alatt.
5.3.2. Jótállási időtartam
A jótállás időtartama legalább a 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendeletben előírt időtartam, azaz 1 év, amely a termék átvételének napján kezdődik. Ettől eltérően a Szolgáltató a fogyasztó javára hosszabb időtartamot is vállalhat, amelyet a termékhez mellékelt jótállási jegyen és a weboldalon külön feltüntet.
5.3.3. Jótállási jegy
A jótállási igény érvényesítéséhez az Ügyfél köteles a vásárlást igazoló nyugtát vagy számlát, valamint a termékhez mellékelt jótállási jegyet bemutatni.
5.4. Jótállási igény érvényesítése
5.4.1. Az igény bejelentése
Az Ügyfél a jótállási igényét az alábbi módokon jelentheti be a Szolgáltató felé:
• Elektronikus levélben: info@facialight.hu
• Telefonon: +36 30 236 4612
• Postai úton: 4032 Debrecen, Károli Gáspár utca 150/a
5.4.2. Az igény érvényesítéséhez szükséges dokumentumok
• Vásárlást igazoló számla vagy nyugta;
• Jótállási jegy;
• A termék hibájának pontos, írásbeli leírása.
5.4. Jótállási igény érvényesítése
5.5. A hiba kivizsgálása és javítási határidő
5.5.1. Hiba kivizsgálása
A Szolgáltató a bejelentett hibát köteles haladéktalanul kivizsgálni, és legfeljebb 15 napon belül tájékoztatni az Ügyfelet a hiba elhárításának módjáról.
5.5.2. Javítás, csere vagy pénzvisszatérítés határideje
A Szolgáltató köteles a jótállási kötelezettségéből eredő termékjavítást vagy cserét legfeljebb 30 napon belül teljesíteni, amely határidő az Ügyfél jótállási igényének bejelentésétől számítandó. Ezen határidő túllépése esetén az Ügyfél jogosult elállni a szerződéstől, és a vételár visszatérítését kérni. Amennyiben a javítás vagy csere lehetetlen, úgy a Szolgáltató köteles a vételárat visszatéríteni az Ügyfél részére.
5.6. Jótállási kötelezettség alóli mentesülés
A Szolgáltató mentesül a jótállási kötelezettség teljesítése alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka:
• nem rendeltetésszerű használat;
• helytelen tárolás, kezelés;
• külső mechanikai vagy egyéb fizikai behatás;
• a termék szakszerűtlen javítása.
5.7. Visszaküldési költségek viselése
Amennyiben a szavatossági vagy jótállási igény jogos, a termék visszaküldésének költsége a Szolgáltatót terheli. Ha azonban a vizsgálat megállapítja, hogy a termék hibája nem esik a szavatosság vagy a jótállás körébe, a visszaküldési költség az Ügyfelet terheli.
5.8. Jogorvoslati lehetőségek
A jótállás és szavatosság érvényesítésével kapcsolatban felmerülő vitás kérdések rendezése érdekében az Ügyfél jogosult lakóhelye szerint illetékes békéltető testülethez, illetve bírósághoz fordulni.
6. § FIZETÉSI FELTÉTELEK
6.1. A fizetés módjai
A Facialight.hu webáruházban az Ügyfél az alábbi fizetési lehetőségek közül választhat:
1. Online bankkártyás fizetés
• A fizetés biztonságos, SSL titkosítással ellátott fizetési szolgáltatón keresztül zajlik (például Barion, SimplePay).
• Elfogadott bankkártyák: Visa, MasterCard, Maestro.
• A Szolgáltató a fizetés során nem tárolja az Ügyfél bankkártyaadatait.
2. Banki átutalás (előre utalás)
• Az Ügyfél a vásárlás véglegesítése után, a rendelést visszaigazoló e-mailben feltüntetett bankszámlaszámra köteles átutalni a teljes vételárat.
• Az átutalás közleményében a rendelési azonosítót minden esetben fel kell tüntetni.
3. Utánvétes fizetés
• Az Ügyfél a termék átvételekor készpénzben vagy bankkártyával fizethet a futárnál vagy a kiválasztott átvételi ponton.
• Utánvétes fizetés választása esetén az utánvét díját az Ügyfél viseli, amely összeg külön feltüntetésre kerül a megrendelés során.
6.2. Fizetési határidő
Amennyiben az Ügyfél banki átutalás útján fizet, úgy a rendelés ellenértékét köteles a rendelés leadásától számított legfeljebb 5 munkanapon belül átutalni. Ha ezen határidő lejárta után a Szolgáltató nem észleli az összeg beérkezését, jogosult a rendelést törölni, amelyről köteles az Ügyfelet írásban (email útján) tájékoztatni.
6.3. Fizetés biztonsága
• Az online bankkártyás fizetés a Szolgáltatótólfüggetlen, a fizetési szolgáltató által biztosított, zárt, biztonságos, titkosított felületen történik.
• A Szolgáltató semmilyen körülmények között nem fér hozzá és nem is tárolja az Ügyfél bankkártya adatait.
146.1. A fizetés módjai
6.4. Árak feltüntetése és devizaárfolyamok kezelése
• A termékek mellett megjelenített árak bruttó árak, amelyek tartalmazzák a Magyarországon érvényes általános forgalmi adót (ÁFA).
• A Szolgáltató fenntartja az árváltoztatás jogát, amely minden esetben a weboldalon való közzététel időpontjától lép hatályba.
• A fizetések kizárólag magyar forintban (HUF) történhetnek. Külföldről történő fizetés esetén a fizetési tranzakció során alkalmazott devizaárfolyamról az Ügyfél bankja vagy pénzügyi szolgáltatója nyújt tájékoztatást.
6.5. Fizetés visszaigazolása
• A sikeresen végrehajtott fizetési tranzakcióról a Szolgáltató automatikus visszaigazoló emailt küld az Ügyfél részére, amely tartalmazza a fizetés részleteit, a megrendelés státuszát, valamint a kiállított elektronikus számlát (PDF formátumban).
6.6. Fizetési késedelem kezelése
Amennyiben az Ügyfél a vételárat a megadott határidőig nem fizeti meg, a Szolgáltató jogosult az alábbi intézkedések megtételére:
• A rendelés törlése következmények nélkül;
• Késedelmi kamat felszámítása, amelynek mértéke a mindenkor hatályos jegybanki alapkamat + 5 százalékpont;
• Amennyiben szükséges, jogi eljárás indítása az elmaradt összeg érvényesítésére.
6.7. Számlázás módja és szabályai
• A Szolgáltató minden vásárlásról elektronikus számlát állít ki az Ügyfél által megadott adatok alapján, amelyet PDFformátumban küld meg az Ügyfél részére, a rendeléskor megadott email címére.
• A számla megfelel a hatályos magyar jogszabályoknak, és tartalmazza az ÁFA összegét.
6.8. Fizetéssel kapcsolatos reklamációk kezelése
• Az Ügyfél a fizetéssel kapcsolatos panaszokat, kifogásokat az alábbi elérhetőségeken jelezheti a Szolgáltató felé:
– Email: info@facialight.hu
– Telefon: +36 30 236 4612
• A Szolgáltató köteles a panaszokat haladéktalanul kivizsgálni, és legkésőbb 30 napon belül érdemi választ adni.
6.1. A fizetés módjai
6.9. Fizetés megtagadása, visszautasítása
A Szolgáltató fenntartja magának a jogot arra, hogy visszautasítsa az Ügyfél által kezdeményezett fizetési tranzakciót az alábbi esetekben:
• Csalás gyanúja merül fel, vagy a fizetési szolgáltató csalásra utaló jelzést ad;
• Hibásan, nyilvánvaló tévedésből adódó áron közzétett termék esetén;
• Ha az Ügyfélnek a korábbi rendelésekből eredő tartozása áll fenn.
Ilyen esetben a Szolgáltató haladéktalanul tájékoztatja az Ügyfelet a fizetés megtagadásának okáról.
6.10. Fizetési emlékeztetők
Amennyiben az Ügyfél a rendelés leadását követően nem fizet, a Szolgáltató jogosult emailben vagy telefonon tájékoztatni (emlékeztetni) őt a fennálló fizetési kötelezettségről. Ez az értesítés nem minősül jogi fizetési felszólításnak.
6.11. Visszatérítési szabályok
• Az Ügyfél elállása vagy egyéb, a visszatérítést megalapozó esetben a Szolgáltató köteles a termék vételárát, valamint az eredeti szállítási költséget legkésőbb a visszaküldött termék átvételétől számított 14 napon belül visszafizetni.
• A visszatérítés az Ügyfél által eredetileg alkalmazott fizetési módon történik, kivéve, ha az Ügyfél más fizetési módot kér, és ahhoz kifejezetten hozzájárul.
6.12. Egyéb rendelkezések
• Az Ügyfél felelőssége, hogy a fizetés során pontos és helyes adatokat adjon meg. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a hibásan megadott adatok miatt bekövetkezett tranzakciós problémákért.
• A fizetési feltételek további részleteire, különösen a fizetési szolgáltatásokra vonatkozó szabályokra a Pénzforgalmi szolgáltatásokról szóló 2009. évi LXXXV. törvény rendelkezései irányadóak.
7. § SZÁLLÍTÁSI FELTÉTELEK
7.1. A szállítás módja és feltételei
A Facialight.hu webáruházban leadott megrendeléseket a Szolgáltató futárszolgálat útján, csomagpontra történő kézbesítéssel, vagy előzetes egyeztetést követően személyes átvétellel biztosítja. A futárszolgálat házhozszállítása kizárólag munkanapokon, 8:00 és 18:00 óra között történik. A csomagpontokon a megrendelt termék átvételére az Ügyfél a kézbesítésről kapott értesítéstől számított 5 munkanapig jogosult.
Személyes átvétel választása esetén szállítási díj nem kerül felszámításra, helyszínéről és időpontjáról a Szolgáltató előzetesen írásban tájékoztatja az Ügyfelet.
7.2. Szállítási díjak
A szállítás díja a megrendelt termék(ek) méretétől, súlyától, értékétől és a kiválasztott szállítási módtól függően változik. A pontos szállítási díj összege a rendelési folyamat során a véglegesítés előtt egyértelműen feltüntetésre kerül.
A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy bizonyos rendelési érték felett díjmentes szállítást biztosítson, amely feltételeket a weboldalon külön tájékoztatás tartalmazza.
7.3. Kézbesítési értesítés és nyomon követés
A Szolgáltató vagy a futárszolgálat a csomag feladásakor elektronikus úton (email vagy SMS formájában) értesíti az Ügyfelet a várható kézbesítés időpontjáról, valamint megküldi a csomag nyomon követésére alkalmas azonosítót. Az Ügyfél jogosult és köteles a csomagot folyamatosan nyomon követni, és a kézbesítési időpontban gondoskodni a termék átvételéről.
7.4. Szállítási határidő és késedelem
A Szolgáltató köteles a raktáron lévő termékeket a rendelés visszaigazolásától számított 2-7 munkanapon belül kiszállítani. Egyedi megrendelések vagy átmeneti készlethiány esetén a Szolgáltató írásban tájékoztatja az Ügyfelet a várható hosszabb szállítási időről.
Amennyiben a Szolgáltató a vállalt szállítási határidőt nem tudja betartani, erről haladéktalanul köteles az Ügyfelet tájékoztatni. Ha a késedelem a 30 napot meghaladja, az Ügyfél jogosult a szerződéstől való elállásra, ebben az esetben a Szolgáltató a teljes vételárat és a szállítás költségét az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított legfeljebb 14 napon belül köteles visszatéríteni.
7.5. Sikertelen kézbesítés
Abban az esetben, ha a kézbesítés az Ügyfél hibájából (például hibás szállítási cím megadása, átvételi lehetőség hiánya) sikertelen, a Szolgáltató újbóli kézbesítést kizárólag a szállítási költség ismételt megfizetését követően vállal.
Ha a második kézbesítés is sikertelen, a Szolgáltató jogosult a rendelést törölni és a vételárat visszatéríteni, amely összegből levonhatja a sikertelen kézbesítési kísérletek költségeit.
7.3. Kézbesítési értesítés és nyomon követés
7.6. Sérült csomagok kezelése és panaszkezelés Az Ügyfél a csomag átvételekor köteles annak sértetlenségét haladéktalanul ellenőrizni.
Amennyiben a csomagolás sérült vagy nyilvánvalóan bontott, az Ügyféljogosult a termék átvételét megtagadni, és köteles a sérülést jegyzőkönyvben rögzíteni a futár jelenlétében. Ezt követően haladéktalanul értesítenie kell a Szolgáltatót emailben (info@facialight.hu) vagy telefonon (+36 30 236 4612).
Az Ügyfél jegyzőkönyv hiányában nem jogosult későbbi panaszok vagy kártérítési igények érvényesítésére a sérült csomaggal kapcsolatban.
7.7. Szállítási cím módosítása
Az Ügyfél jogosult a rendelés leadását követően, de még a termék feladását megelőzően írásban módosítani a szállítási címet, amelyet emailben (info@facialight.hu) vagy telefonon (+36 30 236 4612) jelezhet a Szolgáltatónak.
A Szolgáltató nem vállal felelősséget azon módosításokért, amelyeket az Ügyfél késve közölt, és a termék már átadásra került a futárszolgálat részére.
7.8. Nagyméretű vagy törékeny termékek különleges szállítási feltételei
Különösen nagyméretű, súlyos vagy törékeny termékek esetén a Szolgáltató egyedi szállítási feltételeket határozhat meg, amelyről a rendelés leadása előtt egyértelműen tájékoztatja az Ügyfelet.
Az ilyen termékek szállítása kizárólag futárszolgálat általi házhozszállítással történik, csomagpontra történő kézbesítés nem lehetséges.
7.9. Külföldi szállítás
A Szolgáltató Magyarország határain kívülre is vállal szállítást. A külföldi szállítási díjakat és feltételeket a weboldalon külön feltünteti.
Az Ügyfél a termék külföldi átvétele során felmerülő valamennyi további költségért (pl. vám, importadók, helyi illetékek) kizárólagosan felelős.
7.10. Kockázat átszállása
A termék elvesztésének, sérülésének vagy megsemmisülésének kockázata a Szolgáltatót terheli a termék Ügyfél általi átvételének időpontjáig.
Az átvételt követően e kockázat azonnal és teljes mértékben az Ügyfélre száll át.
7.11. Vis maior események
A Szolgáltató mentesül a szállítási kötelezettség teljesítése alól vis maior események bekövetkeztekor, ideértve a természeti katasztrófát, háborút, járványt, sztrájkot, hatósági korlátozásokat vagy egyéb olyan, a Szolgáltató hatáskörén kívül eső körülményeket, amelyek megakadályozzák vagy ellehetetlenítik a teljesítést. A Szolgáltató köteles erről az Ügyfelet haladéktalanul értesíteni.
7.12. Egyéb rendelkezések
Az Ügyfél felelőssége, hogy pontos és valós adatokat adjon meg a szállítás során. Az Ügyfél hibájából bekövetkezett szállítási problémákért és késedelmekért a Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal.
A szállítással kapcsolatos, jelen ÁSZF-ben külön nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. törvény) és a vonatkozó kormányrendeletek rendelkezései az irányadók.
8. §PANASZKEZELÉSÉSJOGORVOSLATILEHETŐSÉGEK
8.1. Panasz bejelentésének módja és kezelése
Az Ügyfél jogosult a Szolgáltató tevékenységével, termékeivel, szolgáltatásaival, valamint szerződéses kötelezettségeinek teljesítésével kapcsolatos kifogásait, panaszait írásban vagy szóban jelezni az alábbi elérhetőségeken:
• Elektronikus levélben: info@facialight.hu
• Telefonon: +36 30 236 4612 (hétköznap 14:00-18:00 között)
• Postai úton: 4032 Debrecen, Károli Gáspár utca 150/a
A Szolgáltató a panaszok kezelésére külön panasznyilvántartási rendszert vezet, amelyben minden panasz egyedi azonosító számot kap. A panasz beazonosíthatósága érdekében ezt az azonosítószámot mindkét fél köteles az ügyintézés során használni. A panaszok kivizsgálására és megválaszolására a Szolgáltató 30 napos határidőt vállal. Amennyiben a panaszt elutasítja, azt köteles részletesen megindokolni, valamint tájékoztatni az Ügyfelet a további jogorvoslati lehetőségekről.
8.2. Panaszkezelés dokumentálása
A panaszokról a Szolgáltató jegyzőkönyvet vesz fel, amely az alábbiakat tartalmazza:
• az Ügyfél neve, címe;
• a panasz benyújtásának helye, ideje, módja;
• a panasz részletes tartalma;
• a Szolgáltató válaszának összefoglalása;
• a panasz egyedi azonosító száma.
A panaszokról készült jegyzőkönyveket a Szolgáltatólegalább 5 évig köteles megőrizni, és hatósági kérés esetén bemutatni.
8.1. Panasz bejelentésének módja és kezelése
8.3. Békéltető testület eljárása
Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél közötti jogvita közvetlen tárgyalások útján nem rendezhető, az Ügyféljogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulni. A Szolgáltató köteles együttműködni a békéltető testülettel.
Debreceni Békéltető Testület
• Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty utca 13-15.
• Telefon: +36 52 500 710
• E-mail: bekelteto@hbkik.hu
Budapesti Békéltető Testület
• Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
• Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
• Telefon: 06 (1) 488 21 31
• E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
A békéltető testületi eljárás megindítása ingyenes, és célja a jogviták békés rendezése.
8.4. Fogyasztóvédelmi hatósági eljárás
Az Ügyfél jogosult a fogyasztói jogainak sérelme esetén a fogyasztóvédelmi hatósághoz is fordulni panasszal:
Fogyasztóvédelmi Hatóság
• Cím: 1052 Budapest, Városház utca 7.
• Telefon: +36 1 550 1200
• E-mail: fogyasztovedelem@bfkh.gov.hu
A fogyasztóvédelmi hatóság eljárása különösen a fogyasztók érdekeinek védelmére és a tisztességes kereskedelmi gyakorlat betartatására irányul.
8.5. Online vitarendezési platform (ODR)
Az Európai Bizottság online vitarendezési platformot (ODR-platform) üzemeltet, amely elérhető az alábbi linken: http://ec.europa.eu/odr.
Az ODR platform határon át nyúló fogyasztói jogviták esetén nyújt segítséget az Ügyfelek számára az online vásárlásokból eredő viták békés, gyors rendezésére.
8.1. Panasz bejelentésének módja és kezelése
8.6. Bírósági eljárás
Amennyiben a panaszkezelés vagy békéltető testületi eljárás nem vezet eredményre, az Ügyfél jogosult a jogvita rendezése érdekében bírósági eljárást kezdeményezni. A fogyasztói szerződések esetében az Ügyfél jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti illetékes bírósághoz fordulni. Nem fogyasztónak minősülő Ügyféllel fennálló jogvita esetében a Szolgáltató székhelye szerinti bíróság kizárólagos illetékességgel rendelkezik.
8.7. A panaszkezelés és jogorvoslat költségei
• A panasz benyújtása a Szolgáltatónál, valamint a békéltető testületnél díjmentes.
• Azonban, ha a Szolgáltató bizonyítja, hogy az Ügyfél nyilvánvalóan alaptalanul vagy rosszhiszeműen nyújtotta be panaszát, jogosult lehet a panaszkezeléssel kapcsolatos indokolt költségeit az Ügyfélre terhelni.
8.8. Az Ügyfél tájékoztatása és együttműködési kötelezettség
A Szolgáltató köteles az Ügyfelet világos, egyértelmű módon tájékoztatni a panaszkezelés folyamatáról, a jogorvoslati lehetőségekről, valamint az ezekkel kapcsolatos jogszabályokról.
Az Ügyfél köteles a panasz érdemi kivizsgálásához szükséges információkat pontosan megadni, valamint együttműködni a panasz tisztázása érdekében.
8.9. Egyéb rendelkezések
Amennyiben az Ügyfél panaszának kezelése során adatvédelmi kérdés merül fel, jogosult panaszt benyújtani a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (NAIH).
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH)
• Cím: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.
• Telefon: +36 1 391 1400
• E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Az Ügyfél a panasz benyújtásával elismeri, hogy megismerte és elfogadta a jelen ÁSZF-ben rögzített panaszkezelési szabályokat, valamint tájékoztatást kapott a jogorvoslati lehetőségekről.
A panaszok kezelésére és jogorvoslatra egyebekben a Polgári Törvénykönyv és a vonatkozó fogyasztóvédelmi jogszabályok az irányadók.
9. § ADATVÉDELEM ÉS ADATKEZELÉS
9.1. Az adatkezelő adatai
• Az adatkezelő neve: Virágh Benedek egyéni vállalkozó
• Székhely és levelezési cím: 4032 Debrecen, Károli Gáspár utca 150/a
• Kapcsolattartási adatok:
– Telefon: +36 30 236 4612
– E-mail: info@facialight.hu
– Weboldal: https://facialight.hu
Az adatkezelő a személyes adatok kezelése során a hatályos magyar és európai uniós jogszabályok betartásával jár el, különös tekintettel az Európai Parlament és aTanács 2016/679. számú általános adatvédelmi rendeletére (GDPR), valamint a 2011. évi CXII. törvényre az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról.
9.2. Az adatkezelés célja, jogalapja és az adatok köre
A Szolgáltató kizárólag az Ügyfél önkéntesen megadott személyes adatait kezeli, amelyek az alábbi célokból, jogalapokkal történnek:
• Szerződés teljesítése (GDPR 6. cikk (1) b pont): A rendelés feldolgozásához, kiszállításhoz, és számlázáshoz szükséges adatok (név, cím, telefonszám, email cím, rendelési adatok, céges vásárlók esetében adószám).
• Jogi kötelezettség teljesítése (GDPR 6. cikk (1) c) pont): Számlázási adatok, számlák megőrzése számviteli jogszabályok szerint (8 évig).
• Hozzájárulás alapján marketing célú adatkezelés (GDPR 6. cikk (1) a) pont): Az Ügyfél neve és email címe hírlevél feliratkozás esetén.
• Jogos érdek alapján történő adatkezelés (GDPR 6. cikk (1) f) pont):
Technikai adatok (IP cím, látogatottsági adatok), ügyfélszolgálati tevékenység, panaszkezelés.
9.3. Az adatok tárolásának időtartama
A Szolgáltatóaz adatokat kizárólag a szükséges időtartamig tárolja, különösen az alábbi időtartamok figyelembevételével:
• Szerződéshez kapcsolódó adatok: 5 év (polgári jogi elévülési idő).
• Számviteli bizonylatok: 8 év (számviteli törvény szerint).
• Marketing célból gyűjtött adatok: hozzájárulás visszavonásáig.
Az adattárolási idő lejártát követően a Szolgáltató az adatokat visszaállíthatatlanul törli vagy anonimizálja.
9.2. Az adatkezelés célja, jogalapja és az adatok köre
9.4. Adattovábbítás, adatfeldolgozók alkalmazása
A Szolgáltató az Ügyfél adatait harmadik félnek kizárólag szerződés teljesítésének céljából, a szükséges mértékben adja át.
Az adatokat megkapó harmadik felek(pl. futárszolgálat,tárhelyszolgáltató,könyvelési szolgáltató) kötelesek a GDPR előírásainak megfelelően, bizalmasan kezelni az adatokat, és nem jogosultak más célra felhasználni vagy továbbadni.
A Szolgáltató a weboldalon tájékoztatást ad az általa alkalmazott adatfeldolgozókról.
9.5. Az Ügyfél jogai
Az Ügyfél a Szolgáltató által kezelt adataival kapcsolatban jogosult az alábbi jogokat gyakorolni:
• Hozzáférés joga: tájékoztatást kérhet az adatai kezeléséről.
• Helyesbítés joga: hibás adatok javítását kérheti.
• Törlés joga („elfeledtetéshez való jog”): jogosult kérni adatai törlését, ha megszűnt az adatkezelés jogalapja.
• Adathordozhatóság joga: jogosult az általa rendelkezésre bocsátott adatokat elektronikus formátumban megkapni és továbbítani.
• Korlátozás joga: jogosult kérni adatkezelés korlátozását bizonyos esetekben.
• Tiltakozás joga: jogosult tiltakozni az adatkezelés ellen, amennyiben az adatkezelés jogos érdeken alapul.
9.6. Az Ügyfél joggyakorlásának módja
Az Ügyfél adatvédelmi jogait írásban gyakorolhatja az alábbi elérhetőségeken:
• Emailben: info@facialight.hu
• Postai úton: 4032 Debrecen, Károli Gáspár utca 150/a
A Szolgáltató köteles a beérkezett kérelmet 30 napon belül kivizsgálni és az Ügyfelet írásban tájékoztatni a megtett intézkedésekről.
9.7. Adatvédelmi incidens kezelése
A Szolgáltató adatvédelmi incidens (pl. jogosulatlan hozzáférés, adatszivárgás) esetén a GDPR előírásai szerint haladéktalanul, de legkésőbb 72 órán belül értesíti a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságot (NAIH).
Magas kockázatú incidens esetén az érintett Ügyfelet is értesíti.
9.2. Az adatkezelés célja, jogalapja és az adatok köre
9.8. Jogorvoslati lehetőségek adatvédelmi panasz esetén
Ha az Ügyfél úgy véli, hogy a Szolgáltató megsértette az adatvédelmi jogait, jogosult panasszal élni az alábbi hatóságnál:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH)
• Cím: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.
• Telefon: +36 1 391 1400
• E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Jogainak megsértése esetén az Ügyfél közvetlenül bírósághoz is fordulhat.
9.9. Cookie-k (sütik) kezelése
A Szolgáltató weboldala sütiket alkalmaz az Ügyfél weboldalhasználati élményének javítása érdekében.
A sütikkel kapcsolatos részletes tájékoztatót a weboldal Cookie Tájékoztatója tartalmazza, amely elérhető a Facialight.hu oldalon.
Az Ügyfél hozzájárulását a weboldal első látogatásakor felugró értesítésen keresztül adhatja meg, amit bármikor visszavonhat a böngészője beállításain keresztül.
9.10. Egyéb rendelkezések
Az Adatkezelési Tájékoztató a jelen ÁSZF mellékletét képezi, és folyamatosan elérhető a Facialight.hu weboldalon.
A Szolgáltató fenntartja a jogot az Adatkezelési Tájékoztató módosítására, amelyről köteles előzetesen tájékoztatni az Ügyfeleket a honlapján keresztül.
Az Ügyfél az ÁSZF elfogadásával az Adatkezelési Tájékoztatót is megismertnek és elfogadottnak tekinti.
9.11. Adatvédelmi rendeletnek (GDPR) való megfelelés
A Szolgáltató az Ügyfelek személyes adatait a mindenkor hatályos adatvédelmi jogszabályoknak, különösen az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 Általános Adatvédelmi Rendelete (GDPR), valamint a hazai jogszabályok (különösen a 2011. évi CXII. törvény – Infotv.) előírásainak megfelelően kezeli. A személyes adatok kezelése minden esetben kizárólag az adatkezelés konkrét céljának megvalósításához szükséges mértékben, megfelelő jogalappal történik (hozzájárulás, szerződés teljesítése, jogi kötelezettség vagy jogos érdek alapján). Az adatkezelés részletes szabályait és az érintettek jogait tartalmazó Adatkezelési Tájékoztató a Szolgáltató weboldalán bárki számára folyamatosan elérhető.
9.12. Adatbiztonsági intézkedések
A Szolgáltató az adatfeldolgozókkal írásos adatfeldolgozói szerződést köt, amely biztosítja, hogy az adatfeldolgozók kizárólag a Szolgáltató utasításai szerint kezelhetik a személyes adatokat, valamint kötelesek a GDPR és a hatályos magyar adatvédelmi jogszabályok rendelkezéseit betartani.
A Szolgáltató megfelelő technikai és szervezési intézkedéseket alkalmaz az Ügyfél személyes adatainak védelme érdekében, különösen a jogosulatlan hozzáféréssel, adatmódosítással, adatvesztéssel, illetéktelen nyilvánosságra hozatallal szemben. Ezekről az intézkedésekről, azok pontos technikai tartalmáról és az alkalmazott adatvédelmi protokollról részletesebb tájékoztatás az Adatkezelési Tájékoztatóban található.
10. § FELELŐSSÉG KORLÁTOZÁSA
10.1. A Szolgáltató felelőssége a weboldal tartalmáért
A Szolgáltató minden ésszerű intézkedést megtesz annak érdekében, hogy a Facialight.hu weboldalon található információk pontosak, aktuálisak és teljesek legyenek, ugyanakkor nem vállal felelősséget a tartalomban esetlegesen előforduló elírásokért, pontatlanságokért vagy időközben bekövetkezett változásokért.
Az Ügyfél köteles a termékekre és szolgáltatásokra vonatkozó lényeges információkat a vásárlás előtt ellenőrizni. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy bármikor, előzetes értesítés nélkül módosítsa a weboldal tartalmát.
10.2. A Szolgáltató felelőssége a termékekért
A Szolgáltató a termékek leírásában szereplő jellemzők meglétéért vállal felelősséget, ugyanakkor nem vállal felelősséget olyan károkért, amelyek a termék nem rendeltetésszerű használatából, helytelen kezeléséből vagy nem megfelelő tárolásából erednek. A termékekről részletes használati útmutató érhető el a weboldalon és a termékek csomagolásában, amelyek betartása az Ügyfél felelőssége.
10.3. Felelősség korlátozása közvetett károk esetén
A Szolgáltató kizárja felelősségét minden olyan közvetett vagy következményi kárért, amely a weboldal használatából, a termékek használatából vagy ezek hibájából ered. Ez magában foglalja különösen, de nem kizárólagosan az üzleti veszteséget, adatvesztést, elmaradt hasznot, harmadik fél által okozott károkat (például futárszolgálat hibái miatt), illetve vis maior eseményeket, mint például természeti katasztrófák, járványok, háborúk, sztrájkok vagy hatósági intézkedések.
10.4. A weboldal működésével kapcsolatos felelősség kizárása
A Szolgáltató nem vállal felelősséget a weboldal működésében bekövetkező átmeneti hibákért, technikai problémákért, vírusokért, adatlopásért vagy illetéktelen hozzáférésért, kivéve, ha ezek bizonyítottan a Szolgáltató súlyos gondatlanságára vagy szándékos mulasztására vezethetők vissza.
A Szolgáltató rendszeresen biztonsági ellenőrzéseket végez és mindent megtesz a weboldal biztonságának fenntartásáért.
10.2. A Szolgáltató felelőssége a termékekért
10.5. Felelősség a linkelt külső tartalmakért
A Facialight.hu weboldalon található külső linkek által elérhető tartalmak kizárólag tájékoztatás célját szolgálják. A Szolgáltató nem ellenőrzi rendszeresen ezek tartalmát, és nem felelős a linkelt oldalak tartalmának jogszerűségéért, pontosságáért, illetve az ott található adatokért és információkért. A külső oldalak használata az Ügyfél saját felelősségére történik.
10.6. Felelősség a fogyasztói jogok megsértése esetén
A Szolgáltató vállalja a teljes felelősséget minden olyan jogsértésért, amely a fogyasztóvédelem területén jogszabály által védett jogokat érinti, különösen a hibás teljesítésért, valamint a szavatossági és jótállási kötelezettségek elmulasztásáért. Ezen igények érvényesítésére az ÁSZF „Kellékszavatosság, termékszavatosság és jótállás” pontjai irányadók.
10.7. A Szolgáltató kártérítési felelősségének korlátozása
A Szolgáltató kártérítési felelőssége – szándékos károkozás és súlyos gondatlanság eseteinek kivételével – nem haladhatja meg a szerződés szerinti vételár összegét. A Szolgáltató felelőssége nem korlátozható olyan károkozás esetén, amely az életet, testi épséget vagy egészséget érinti, vagy szándékos magatartásból ered.
10.8. Kártérítési igények érvényesítésének feltételei
Az Ügyfél köteles a kártérítési igényét az esemény bekövetkeztétől számított 30 napon belül írásban bejelenteni a Szolgáltató elérhetőségein:
• Email: info@facialight.hu
• Telefon: +36 30 236 4612
A Szolgáltató az igényt kivizsgálja, és az Ügyfelet 30 napon belül írásban értesíti a vizsgálat eredményéről.
10.9. Vis maior rendelkezések
A Szolgáltató mentesül a szerződéses kötelezettségek teljesítése alól, ha olyan előre nem látható esemény következik be, amely a szerződés teljesítését lehetetlenné teszi vagy aránytalanul megnehezíti. Ilyen események különösen a természeti katasztrófák, járványok, háború, terrorcselekmény, sztrájk, hatósági intézkedés vagy egyéb előre nem látható események. A Szolgáltató köteles az ilyen esemény bekövetkeztéről és annak várható következményeiről haladéktalanul tájékoztatni az Ügyfelet.
10.10. Egyéb rendelkezések
A jelen felelősségkorlátozó rendelkezések alkalmazása nem érinti az Ügyfél fogyasztóvédelmi jogszabályokból fakadó jogait, és nem jelenti az Ügyfél e jogainak csorbítását. Az itt nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. törvény), a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, valamint egyéb vonatkozó jogszabályok rendelkezései az irányadók.
11. § SZERZŐI JOGOK ÉS SZELLEMI TULAJDON VÉDELME
11.1. A weboldal tartalmának szerzői jogi védelme
A Facialight.hu weboldal, annak teljes tartalma, különösen a szövegek, képek, grafikák, logók, ikonok, videók, hanganyagok, valamint ezek bármely kombinációja, szerzői jogvédelem alatt állnak.
A weboldal teljes tartalmára, illetve annak elemeire vonatkozó szerzői vagy felhasználási jogok kizárólagosan a Szolgáltatót vagy az adott tartalom jogszerű licencadóit illetik meg.
A weboldal bármely tartalmának, akár részleges, akár teljes körű másolása, sokszorosítása, terjesztése, módosítása, vagy egyéb kereskedelmi célú felhasználása kizárólag a Szolgáltató előzetes, írásbeli hozzájárulásával engedélyezett.
11.2. A weboldal védjegyei és egyéb megjelölések
A „Facialight” név, a logó és minden, a weboldalon szereplő márkajelzés védjegyoltalom alatt áll, és kizárólag a Szolgáltató írásbeli hozzájárulásával használhatók fel. E védjegyek jogosulatlan használata jogkövetkezményeket von maga után, különösen polgári jogi igényeket és büntetőeljárás kezdeményezését.
11.3. Linkelési feltételek
Más weboldalakról a Facialight.hu oldalra mutató hivatkozások kizárólag olyan módon helyezhetők el, hogy azok nem kelthetik a Szolgáltatóval való kapcsolat vagy támogatás látszatát, és nem sérthetik a Szolgáltató jó hírnevét. Az ilyen hivatkozások nem tartalmazhatnak jogsértő vagy megtévesztő tartalmakat, illetve nem jeleníthetnek meg a Szolgáltató weboldalát negatív, félrevezető módon. A Szolgáltató fenntartja a jogot az ilyen hivatkozások eltávolításának követelésére, amennyiben úgy ítéli meg, hogy azok sértik a fenti feltételeket.
11.4. Az Ügyfél által létrehozott tartalmak felelőssége
Az Ügyfél teljes körű felelősséget vállal az általa a Facialight.hu weboldalon közzétett vagy megosztott tartalmakért. Az Ügyfél kijelenti és szavatolja, hogy a feltöltött tartalom nem sérti harmadik személyek jogait, különösen szerzői jogokat, személyiségi jogokat, továbbá nem tartalmaz megtévesztő, sértő, obszcén vagy jogellenes információkat.
11.1. A weboldal tartalmának szerzői jogi védelme
Amennyiben ilyen tartalom kerül közzétételre, a Szolgáltató jogosult azt haladéktalanul eltávolítani és jogosult az érintett Ügyféllel szemben jogi lépéseket kezdeményezni.
11.5. Szerzői jogok megsértésének kezelése
Amennyiben harmadik fél azt állítja, hogy a weboldalon található tartalom sérti szerzői vagy egyéb szellemi alkotáshoz fűződő jogait, köteles erről a Szolgáltatót haladéktalanul értesíteni az alábbi elérhetőségeken:
• Email: info@facialight.hu
• Postai úton: 4032 Debrecen, Károli Gáspár utca 150/a
A Szolgáltató az értesítést követően köteles a panaszt kivizsgálni, és jogos panasz esetén az érintett tartalmat eltávolítani.
11.6. A Szolgáltató felelőssége a szerzői jogok megsértése esetén
A Szolgáltató minden szükséges intézkedést megtesz, hogy a weboldalon közzétett tartalmak szerzői jogi oltalom alatt álljanak, és jogosult a jogellenesen közzétett tartalmak eltávolítására.
A Szolgáltató azonban nem felelős az Ügyfelek által jogellenesen közzétett tartalmakért, de köteles azokat haladéktalanul eltávolítani, amint azokról tudomást szerez. Ha harmadik fél úgy véli, hogy a weboldalon található bármely tartalom megsérti szellemi tulajdonhoz kapcsolódó jogait, jogosult erről írásbeli értesítést küldeni a Szolgáltatónak.
Az értesítésnek tartalmaznia kell a jogsértés állítólagos részletes ismertetését és a jogsértett jog tulajdonosának azonosító adatait. A Szolgáltató köteles az ilyen panaszokat haladéktalanul kivizsgálni, és jogsértés esetén a szükséges lépéseket a tartalom eltávolítása vagy hozzáférhetetlenné tétele érdekében megtenni.
11.7. Szoftverek használata és licencfeltételek
A weboldal működtetéséhez használt szoftverek, valamint azok minden eleme szerzői jogi védelem alatt áll, és azok engedély nélküli másolása, módosítása, terjesztése tilos. Az ilyen jogsértések jogi következményeket vonhatnak maguk után, különösen polgári jogi és büntetőjogi igényeket alapozhatnak meg.
11.8. Jogkövetkezmények szerzői jog megsértése esetén
A Szolgáltató jogosult a szerzői jogokat sértő Ügyféllel szemben az alábbi intézkedéseket megtenni:
• Felszólítani a jogellenes állapot megszüntetésére,
• A jogellenesen közzétett tartalom azonnali eltávolítására,
• Polgári jogi igényeket érvényesíteni, különösen kártérítést követelni,
• Büntetőfeljelentést tenni, ha a jogsértés súlyos vagy ismétlődő jellegű.
11.9. Egyéb rendelkezések
Az Ügyféltudomásul veszi, hogy a jelen pontban meghatározott jogok megsértése esetén a Szolgáltató jogosult a Facialight.hu weboldalhoz való hozzáférését korlátozni vagy megszüntetni, továbbá a vonatkozó jogszabályokban foglalt egyéb jogorvoslati lehetőségekkel is élhet.
Az e fejezetben nem szabályozott kérdésekben a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény rendelkezései az irányadóak.
12. § ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
12.1. Az ÁSZF módosítása
A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételeket egyoldalúan módosítsa vagy frissítse. A módosítások minden esetben azok hatálybalépése előtt legalább 15 nappal közzétételre kerülnek a Facialight.hu weboldalon, továbbá erről a Szolgáltatóaz Ügyfeleket elektronikus úton, e-mailben is értesítheti. Az ÁSZF módosításai nem érintik a már korábban létrejött szerződések feltételeit.
12.2. Irányadó jog és jogszabályi háttér
A jelen ÁSZF-ben szabályozott kérdésekre, valamint a Szolgáltató és az Ügyfél közötti jogviszonyra a magyar jog rendelkezései alkalmazandók, különös tekintettel az alábbi jogszabályokra:
• 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (Ptk.),
• 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról és az információs társadalommal összefüggő szolgáltatásokról,
• 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól,
• 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről,
• 2009. évi LXXXV. törvény a pénzforgalmi szolgáltatásokról,
• 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról,
• Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (GDPR).
12.3. Érvénytelen rendelkezések kezelése
Amennyiben jelen ÁSZF valamely rendelkezése érvénytelenné, jogellenessé vagy végrehajthatatlanná válna, ez nem érinti az ÁSZF további rendelkezéseinek érvényességét. Ilyen esetben a Felek kötelesek az érvénytelen vagy végrehajthatatlan rendelkezést olyan új, érvényes és végrehajtható rendelkezéssel helyettesíteni, amely leginkább megfelel az eredeti rendelkezés gazdasági és jogi céljának. Ha az ÁSZF bármely rendelkezése érvénytelennek vagy alkalmazhatatlannak bizonyul, az nem érinti az ÁSZF többi rendelkezésének érvényességét. Az érintett rendelkezést a Felek olyan érvényes és végrehajtható rendelkezéssel helyettesítik, amely a lehető legközelebb áll az eredeti rendelkezés szándékolt céljához.
12.4. Korábbi megállapodások hatályon kívül helyezése
Jelen ÁSZF teljes terjedelmében hatályon kívül helyezi és felülírja a Felek között esetlegesen korábban létrejött minden írásbeli vagy szóbeli megállapodást, nyilatkozatot, vagy megegyezést a jelen ÁSZF tárgyával kapcsolatban. A szerződés módosítása kizárólag írásban, mindkét Fél kifejezett hozzájárulásával történhet.
12.5. Jogok és kötelezettségek átruházása
Az Ügyfél a Szolgáltatóval kötött szerződésből eredő jogait és kötelezettségeit harmadik személyre nem ruházhatja át a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül. A Szolgáltató jogosult a szerződésből eredő jogokat és kötelezettségeket harmadik fél részére átruházni, azonban erről az Ügyfelet előzetesen értesítenie kell.
12.6. Értesítések és kapcsolattartás
A Szolgáltató és az Ügyfél közötti értesítések, nyilatkozatok kizárólag írásban, elektronikus levél (info@facialight.hu) vagy postai levél formájában, a felek által megadott elérhetőségekre küldve minősülnek joghatályosan kézbesítettnek. Az elektronikus értesítés akkor tekintendő kézbesítettnek, amikor az az Ügyfél által megadott e-mail címre igazolható módon megérkezett.
12.7. Az ÁSZF hatálybalépése és alkalmazása
Jelen ÁSZF 2023. október 1. napján lép hatályba, és hatályba lépésével egyidejűleg valamennyi korábbi általános szerződési feltételt hatályon kívül helyez.
Az Ügyfél kijelenti, hogy a megrendelés véglegesítésével az ÁSZF rendelkezéseit elolvasta, értelmezte és elfogadta, és tudomásul veszi, hogy az itt rögzített feltételek teljes körűen irányadóak a Felek közötti jogviszonyra.
12.8. Vis Maior (Előre nem látható akadályok)
Vis maior esemény bekövetkezése esetén, így különösen természeti katasztrófa, háború, járványhelyzet, sztrájk, vagy hatósági intézkedés esetén a Szolgáltató mentesül a szerződésben foglalt kötelezettségeinek teljesítése alól. Ilyen esemény bekövetkezése esetén a Szolgáltatóköteles haladéktalanul tájékoztatni az Ügyfelet a kialakult helyzetről, továbbá mindent megtenni annak érdekében, hogy a szerződés teljesítését mielőbb folytatni tudja.
12.9. Alkalmazandó jog és jogviták rendezése
A jelen ÁSZF értelmezésére, az azok alapján létrejött szerződések teljesítésére, valamint a szerződésekből eredő esetleges jogvitákra a magyar jog rendelkezései az irányadók. Jogvita esetén a Felek törekszenek békés rendezésre, ennek hiányában az illetékes bíróság vagy békéltető testület előtt érvényesíthetik jogaikat.
12.10. Jogorvoslati lehetőségek
Az Ügyfél jogosult a jelen ÁSZF rendelkezéseinek megsértése esetén jogorvoslattal élni, ideértve különösen a békéltető testülethez vagy bírósághoz fordulás jogát. A részletes jogorvoslati lehetőségekről az ÁSZF 8. §-a tartalmaz részletes tájékoztatást.
12.11. Egyéb rendelkezések
A Szolgáltató fenntartja magának a jogot arra, hogy a weboldal működését, a vásárlás feltételeit, illetve jelen ÁSZF rendelkezéseit egyoldalúan, az Ügyfelek előzetes értesítése mellett módosítsa. A módosított rendelkezések kizárólag a módosítás hatálybalépését követően leadott megrendelésekre érvényesek. A Szolgáltató minden változásról előzetesen tájékoztatást nyújt a weboldalon, valamint elektronikus formában is.
12.12. Kelt
Kelt: Debrecen, 2023. szeptember 30.